brum brum

så låter min dator.. den har helt plötsligt börjat brumma, tror det låter som fläkten men har verkligen inte nån möjlighet att vara utan dator nu! Så den måste hålla minst en månad till! *Håller tummarna*

Denna vecka har vi dragit igång med intervjuerna för vår uppsats. Har gått både bra o dåligt! En sak som förvånade mej dock är att Högskolan i Gävle inte har några moderna alternativ till att spela in ljud med. Vi har fått kassetbandsspelare att använda. o den stora frågan, vart hittar man kassetband?! men de löste sig och verkar ju fungera! Tog en jäkla tid att transkribera första intervjun ca 45 min intervju tog 7 timmar att skriva ner på papper!

I helgen får vi se vad som händer, ikväll blir det lugnt men lördagen lutar åt lite kalas! får se hur trött man är efter 13 timmars transkribiering imorgon!
Nej nu ska plugg hästen dra till den stora staden och göra de 2 sista intervjuerna!
P.s tack Åsa för tipset om kanel, myrorna är väck vad det verkar!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

En sån fantastisk hemmafixare jag är, vet allt ;) Men skönt att de är borta! Snart kommer jag hem och ger dig en bamsekram!

2010-03-26 @ 10:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0