Sverige!

Då var man hemma i Sverige igen (eller har nu så varit i dagarna 4).. Händer inte så mycket, stressar så klart över boende men har ju hittat en guldklimp i Umeå, Ina en tjej kompis från Indien-resan erbjöd sin lilla etta till bostadslösa mej! Toppen toppen =) så nu behöver jag bara fundera ut vem jag ska förbarma mej över och våldgästa nån helg då o då!

Har verkligen inte gjort så mycket roligt här hemma, vardagen har redan börjat lunka på.. och vädret.. ja de är svinkallt som vanligt! Sitter och tänker tillbaka på vilken erfarenhet jag faktiskt fått från att vara i England! Inte bara hemskheter med sig hem i bagaget. Har ju faktiskt lärt mej en hel del om både det ena och det andra. Så jag tänker använda dessa erfarenheter till att bli vass på arbetsmarknaden. Tänker då inte sitta här arbetslös inte. Känner att det nog redan är dags att börja lägga ut krokar inför sommarjobbet 2010, har fått för mej att just socionom jobbet inte borde bli mindre med arbetslösheten utan snarare fler.. fler att ta hand om och hur många är egentligen socionomer och jobbar på ericsson?! Så om jag lägger ut krokar redan nu, ser till att få in en fot i sommar och håller kontakten i höst så borde jag kunna luska fram ett jobb våren 2011!! eller har jag fel? Håller tummarna på det iaf!

Idag har jag gjort makaronilåda, men den ska intas först efter 2,5 km i skidspåret (har för övrigt inte stått på ett par skidor på MÅNGA år så de blir intressant! plus att skidorna tydligen inte är av bästa kvalitet, köpte dem nämligen för över 10 år sedan och de har nog fått stå pall för både grus och en och en annan sten) men skam den som ger sig! Se upp i backen 1000 hål i nacken ;)

Undrar då vad 2010 kommer att erbjuda, kan tänka mej en hel del nya bekantskaper då en ny stad och nya studiekamrater är på G. Tror även jag kommer cykla mycket! Umeå är ju känd för att vara cykelstad och här sitter ju jag med en NY cykel, kommer nog bli toppen bra =)


Nej nu ska jag nog ta mej en liten promenad ( har tänkt det HELA dagen men har inte tagit mej för!) tyvärr är den underbara solen redan på väg ner så kan nog bli lite kyligt!
 see you all soon again!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0