o mitt i den filosofiska tanken så dök Ötzi upp!

kursen vi läser just nu handlar om vetenskapsteori, inte alls så roligt och inte alls så mycket socialt arbete, Men nyttigt för c-uppsatsen. På seminariumet vi hade igår så nämndes en historia om en mann man hittat som har legat i isen i 5000 år. (fråga mej inte hur vi kom in på detta ämne under seminariumet)
och av en renslump idag så tittade jag på en bildblogg och denne personen hade länkat till Ötzi (klicka på den grå texten för att läsa artikeln!) Sjukt intressant hur forskningen har gått framåt.
Men visst är det väl lite konstigt att man enda dagen kan tala om något och i nästa stund sker något som har just med det att göra?!

Nu ska jag göra mej klar för lite scones bak! Mina flickor ska trotsa ovädret för lite mitt i veckanmys!

En rekonstruktion av Ötzi i helfigur.
Fotograf © South Tyrol Museum of Archaeology/ www.iceman.it »
Storlek 41x52 cm i 200/dpi
Nedladdning Ötzimodell »


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0