Shoping runda nr1

Då har man avverkat en halvdag med att shoppa =) Tog mej en promenad upp på stan, tog ungefär 25 min! och herregud vad affärer... plus att det tydligen är galen rea just nu typ som julrean hemma. Köpte dock bara nödvändigheter så som skrivbordslampa, schampo och galgar! Gick för första gången i mitt liv vilse i ett köpcentrum.. så jäkla stort! Gäller att hålla i pengarna ;) Livsfarligt för slösan Hanna.

Några konstigheter som jag upptäckt med Nottingham och huset här är att till exempel när det åker en viss lastbil förbi då ringer det på dörrklockan.. Fast den åker ute på vägen! Var helt normalt sa de som äger huset.

Sen fungerar varken hårblåsen (trots att det är en resehårblås) då de e för lite ström här, plattången fungerar inte och inte heller locktången! Oj,nyss sken solen från en strålande himmel men nu spöregnar det, börjar förstå varför alla trots solsken i morse gick med paraplyn..

Inatt har jag vaknat några gånger av galna polis sirener men somnat om lika fort igen. Känns skönt att vara ensam här några dagar så man hinner landa och känna sig för innan allt drar igång.

Tycker att det är lite svårt att ge dricks, åkte taxi o där ska man ju ge 10 procent, så jag gav 2 pund (taxi resan blev 5 pund) då blev han så glad att jag fick hans nummer så jag kunde ringa när jag helst ville taxi! Så måste nog läsa på lite bättre hur man gör med sånt!
E lite sugen på att ta mej till Ikea här.. Sägs att de e billigast av alla ställen, skulle behöva en sopkorg och en pärm o lite annat smått o gott! Var förresten in på veromoda här och de har exakt samma prislappar som i Sverige så det stod på svenska hur mycket det blev =) Lustigt!

Nej nu ska jag tillaga mej lite lax.. det kurrar i magen!

Lite bilder från dagen:

Londons tågstation (lika stort som arlanda typ!)
 

Klockan jag ska hålla koll på för att hitta ner på stan..


Torget i NottinghamCity



Bild på utsikten från mitt fönster för tiillfället, Jaa det regnar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0