lång dag som äntligen går mot sitt slut!

Var lite nervös i morse när jag vaknade, vaknade före klockan o tur var väl det för klockan var inställd på eftermiddag (PM istället för AM) och jag hade ställt alarmet på morgon (AM) bra start liksom om jag sovit över.. nej tur man var lite nervös!

VÄl framme på plats så fick jag veta att min handledare var sjuk och ingen av cheferna skulle komma in idag! Systemet är väldigt annorlunda från hemma o alla ni som träffat en engelsman vet att de är inte lätta att bara "hänga med" Fick hela tiden tjata om uppgifter och de hade lite svårt att fatta att jag inte hade en aning om någonting! Fick iaf lite information om allt möjligt och fick följa med på några lektioner, med lektion menas att familjer i området har möjlighet att komma till "lekstugan" med sina barn och leka, vi ska vara där för att uppmuntra föräldrarna till att leka med sina barn.. typ som kyrkansbarntimmar om jag inte minns fel!?
Lunchen äter man vid sitt skrivbord helst arbetandes samtidigt.. Trots att man har 30 min avdrag för rast! Inte som Sverige alltså ;)
PÅ eftermiddagen åkte jag med en snubbe som heter Martin (både  halt och skelögd men trevlig) Vi åkte iaf till ett bibliotek och hade lässtund för alla föräldrar med barn som vill komma. Lekte lite med barnen och gjorde lite klipp o klistra övningar! VAr kul men hallå, hade jag velat bli lekisfröken hade jag valt en helt annan inriktning.. men förhoppningsvis så på onsdag får jag följa med på hembesök till en familj som har våldsproblem! De ska bli väldigt spännande!
SKönt ändå med en mjukstart.. och få ha lite tid att läsa på osv..! En intressant grej jag dock märkt med personalen är att alla (4 st) utom chefen har problem med synen på ett eller ett annat sätt! Undrar om det är kravet för att komma in på detta jobb?!

Är helt hög på allt jäkla te.. herregud, vi tar lite te medans vi håller på o svettas ihjäl, vi tar lite te trots att vi inte hinner, vi tar lite te innan vi går på toa, vi tar lite te medans vi ändå bara står här o pratar... Gah kommer ha svarta tänder när jag kommer hem! Tur jag köpt munskölj ;)

Har nu tänt lite levande ljus och försöker komma till ro efter all koffein, har lagat egna köttbullar ikväll o gjort matlåda till imorgon! Annas kille Ben kom ner och frågade what in hell are you doing? ARE you cooking them by your self? Han sa att jag var nog den första i huset som tillagade köttbullarna själv! Kommer nog bli rätt ensam i detta kök ;)
Lite drygt att leva med andra men man vänjer sig nog snart!!

Nej nu ska jag läsa på lite inför morgondagens blöjbyten ;) Hörs snart!


Kommentarer
Postat av: Lisa

2009-09-07 @ 23:34:14
Postat av: Lisa

haha knsek ska skriva nåt oxå. Skönt att det gick bra idag :D

2009-09-07 @ 23:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0