hemma o sjuk idag!

Känner mej bättre i förkylningen men e trött och hängig o fortfarande snorig, så fick bli en extra dag i sängen, eller inte hela dagen i sängen, vid lunch tog jag mej faktiskt in till stan på ett informationsmöte på deras ungdomsmottagning. Snacka om annorlunda mot för hemma, här på ungdomsmottagningen "health shop" kommer gammal som narkoman och byter in sina sprutor, crackpipor, rengöringsset ja allt du behöve byta för att bli en "sund" knarkare. Känner mej väldigt kluven i denna fråga, visst, man sänker HIV och allt sånt skit men på något sätt så tycker jag man uppmuntrar till att knarka. Här får man träffa en doktor som lär unga flickor att hitta sina vener för att de inte ska injeksera sig nacken (!?) blev väldigt chockad och glad(!) att jag inte valt detta område på min praktik, intressant men skrämmande, skulle verkligen inte passa in på detta ställe. Naturligtvis så har de mottagning för ungdomar med enkla frågor oxå, men här får man inte ge kondomer till ungdomar för ungdomar har inte sex........ man kan bli stämd om man ger en kondom till någon under 16 år. Så galet!! Men intressant. Tänk vilken jämförelse det är mellan norden och england. Var som sagt väldigt intressant och jag blev helt tagen av besöket. Så glad att jag fick lite information om detta! men vet fortfarande inte vart jag står i knarkfrågan!

Nej nog pratat om det,
Hittade på något gott idag, gott men livsfarligt för hälsan; toffe popcorn, sååå smarrigt mmm men onyttigt såå in i bomben, lyxade till det men minipåse sådana idag eftersom jag är sjuk! ;)

Nej nu ska jag plugga lite! Måste göra lite nytta trots att man e hemma o sjuk!


Kommentarer
Postat av: marina

Js..som sagt det är en kluven fråga det där....på både gott och ont..

2009-09-24 @ 09:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0