Hemlängtan!

Hemlängtan när den är som värst! Pappa fyller år och INGEN att prata med på varken SKYPE eller facebook eller nått!! Alla är ju liksom hos pappsen och äter tårta o har det mysigt! SÅ jag gick till affären och köpte mej en påse godis, e ju trots allt pappas födelsedag ;)

Här har hösten riktigt kommit idag, Regn, rusk och dimma, typiskt englandsväder. Men sägs att det ska bli fint till helgen igenn så får väl hoppas på det då!

Håller tummarna på att jag klara mej från Svininfluensan, en vecka sedandet bröt ut på tom och 2 veckor sedan för Anna!Så peppar peppar verkar jag klarat mej!

Har fått lite nya uppgifter på jobbet, eller fått information om att jag ska få nya/mer uppgifter. Kommer bli kul då jag ska få ha hand om mina case (ta hand om egna fall).. Spännande och få lite mera kunskap och får hoppas man inte missar något viktigt!
Har märkt mycket märkliga saker med engelskor/män, de frågar gärna tusen gånger minst hur du mår och kallar dej `My dear´ och kassörskan i affären kallar mej för `my love`... Sen när blev jag kassörskans älskling?! Skulle jag svara på frågan hur jag mår att jag mår skit (nu har jag inte gjort det) då skulle de bli jätte förvånade o lyckas se jätte upptagna ut! Sen det här med TE, jag KAN INTE dricka mer än 2 koppar på en dag för då får jag gå på toa minst 5 gånger på några timmar men det fattar man inte på mitt jobb utan tycker jag är lite otrevlig som inte säger jag när de frågar om jag vill ha TE, men de börjar sakta förstå att jag inte är någon höjdare på svart TE..

Sen att de serverar chips till allt är en gåta, varje lunch trycks det en MINI(som tur är)påse med chips.. Inte undra på att de är feta som grisar.. Vågade mej på att väga mej idag och har inte gått upp ett kilo (ner 1 kilo) på denna tid. Kan bero på att jag promenerar mycket. Men tror ändå att i slutändan så har jag nog gått upp några kilo haha, man kan ju liksom inte slänga chipsen som kommer med lunchen och man kan ju bara inte, inte äta fish and chips när man är i England.. hihi

 

Nej nu ringer Leif så nu får jag äntligen någon att prata med!

Trevlig kväll på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0