Godkväll mina vänner!

Äntligen landat efter gårdagens tumult..! Äntligen fredag igen och blev en tur till stormarknaden för att handla lite smått o gott. Behövde sånt där som är tråkigt att lägga pengar på typ, strumpor, schampo, tvättmedel osv.. Plus att det är tungt att bära hem. Har ju en bit att åka till Asdas. Först bussen in till stan, sen spårvagn sista biten. Men har rejäla tygpåsar så de går fin fint! På väg till affären idag så var det en mycket otrevlig man på spårvagnen, han var knarkpåverkad och troligtvis ett alkoslistfall, han åt hamburgare mitt bland folk och det får man ju inte göra på spårvagnen så mannen som tar betalt sa åt honom at tslänga ut hamburgaren men då blev killen super aggressiv och hotade den andra mannen.. Sen visade det sig att han inte hade varken pengar eller biljett att åka på så kassören försökte få honom att kliva av men då blev han riktigt sur och började hota folk runtomkring. som tur var så kom vi precis till ett stopp så de fick av honom men han hann spotta på diverse medpassagare innan. usch knark förstör verkligen människor! På vägen tillbaka så stod det polismän vid varje stopp och troligtvis letade efter mannen.

På vägen tilbaka såg jag världens goaste unge med en mamma som var så otroligt kärleksmild och omvårdade om sin dotter. Hon lyste verkligen av kärlek mitt i den svarta kvällen. Så skönt att verkligen få se något positivt i all hemskhet som händer runtomkring här. 

Ikväll är det hela 15 grader i mitt rum, rena rama bastun! Sitter med raggsockor, pyamasbyxa-skjorta, täcke, kofta över täcket + morgonrock. Tända ljus och elementerna är på full värme! Brrr.. tur man e trött och tagit ett glas vin så man somnar gott snart! Inga planer för helgen mer än att jag ska plugga lite! Om det är någon där ute som e duktig på teorier kopplat till socialt arbete kan ni väl hojta till, eller om ni vet vart jag kan hita fakta om det!

Mat är för övrigt skit dyrt här, minst en 100 går åt varje gång man "små"handlar lite.. för typ lite mjölk och brödoch nått pålägg! Tur man inte har några större utgifter varje månad!

Nej dags att värma fossingarna! Trrevlligg kvälllerrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0