Äntligen uppdatering!

ja då var denna härliga helg över! Har haft en fantastisk helg med en massa bus och en massa mys! Det var välidgt längesedan jag har promenat så mycket och har upptäckt så mycket nytt..

Sent på torsdag kväll kommer Leif och jag mötte upp honom i London. Allt gick bra och Leif hade en massa roliga presenter med sig (ostkrokar, polarbröd, Chipsdipp, choklad m.m.. mumma) hotellet i Bayswater som vi bokat var faktiskt helt okej. Jämför man med svensk standard så var det längst ner på poänglistan men jämför man med englands mått så var det faktiskt helt okej! Högt i tak och gott om utrymme. Dock en gräslig säng.. och myror i badrummet. Men som sagt bra för att vara brittisk standard.

Fredagen började med att vi vaknade kl 6 av ett larm utanför. inget farligt (antar jag) så vi somnade om till 7 och mumsade i oss hotellfrukost, vilket bestod av rostade mackor, te, flingor med mjölk och ägg. sen bar det av mot London city.  I ett tunnelbana virr lyckades vi hitta till Madame Tousseds, VIlket var skit skoj. Fan hur verkligen vissa dockor ser ut! Klart värt att besöka. Sen blev det en vilopaus på en pub och ännu mera tunnelbana åkande. Vi tog oss till London Eye men var så galet med folk, över 3 timmars vänte tid på att få åka så vi löste ut våra biljetter och bestämde oss för att återvända dagen efter istället! Så vi tog oss till Soho, picadelli circus och Oxford street och tittade på alla sevärdheter där. Blev några pub besök, varav en råkade vara bögbar haha och Leif köpte en pride öl! Haha ALLA karlar där inne gav Leif mystiska blickar. hihi..! Blev ingen shopping trots Oxford street lockade med många härliga butiker. Var galet dyrt och försökte tänka förnuftigt då vi har samma klädaffärer här i Nottingham och som säljer samma kläder fast billigare!
Sen blev det en tur hem och duschade o vilade en stund. Man hade väldigt ont i fötterna efter flera mils promenad den dagen. efter vilopausen  gick vi ner och käkade china mat och tog en öl på en pub. Dock en tidig kväller, vilket troligtvis var tur då lördagen bjöd på en massa party.

Lördagen tog vi oss till London eye redan kvart över 9. De öppnade klockan 10 men var redan en liten kö när vi kom. London eye bjöd på en magnefik utsikt och trots dåligt väder så var de häftigt. Var dock lite läskigt att sitta högst uppe i ett parishjul som är tre gånger så högt som ett vanligt parishjul. Såg därifrån, Big Ben och Buckinham Palace. Så dit tog vi oss inte. Efter turen med London Eye så hade de en liten filmsnutt som visades i 4D, man fick brillor på sig och var inte alls beredd på att de skulle bli så häftigt. Duckade flera gånger ( som 3D fast 100 gånger värre) för man trodde verkligen att fiskmåsen (eller som jag sa när jag var uppspelt över filmen efteråt, FÅGELmåsen) skulle flyga in i huvudet på en, var nästan häftigare än att åka London Eye på riktigt.
Efter detta hade vi lite tid på oss innan tåget tillbaka till Nottingham skulle gå så vi åkte till Camden, ligger i utkanten av London City men är så mysigt. Önskar vi hade lite mer tid att spendera där. ROliga kläder och en massa roliga klädmarknadsstånd.
Efter ett glas vin på tågstationen och en god sallad så bar det av mot Nottingham. Tänk vad tiden går fort när man är två.. Vips så var vi framme. Bar av mot Asdas för att handla lite öl och lite smått o gott. Sen var det hem och bytta om som gällde. Hallooween party vilket var så där.. mycket yngre personer och vi kände knappt några..så vi tog oss vidare mottill stan för att upptäcka nottingham by night. Gick på 5 klubbar och shakeade loss ordentligt. Mycket skoj att äntligen ha någon att hänga med och någon som verkligen ville gå på samma klubbar som  mej! Underbart!!

Söndagen var man rätt så sliten på, men kämpade oss upp och in till stan, fick chansen att visa Leif den vackra staden och alla dess sevärdheter, vi besökte 'city of caves' & Justice of crime' gick och fönstershoppade lite och besökte några pubar. Kvällen avslutade vi med mexicansk mat! Trötta vandrade vi sedan hemmåt..

Måndag morgon vaknade vi sedan pigga o alerta igen, iväg på en 'liten' tur med buss på 45 minuter ut på landsbygden. Hittade på Sheerwoodskogen och vandrade i Robin Hoods fotstår! Mycket häftiga träd och en intressant historia att följa. Och Lisa, ditt träd i Linköping (?!) kan slänga sig i väggen ;)
Sen åkte vi hem, käkade fantastisk pasta på en resturang och avslutade dagen med att vandra runt hela city och besökte en hel del mysiga pubar. Speciellt en som är över 1000 år gammal och gjord i ett berg. 'Jerusalem Inn'.

Idag (tisdag) åkte Leif tyvärr hem, Så tråkigt. Allt blev tyst och ensamt direkt, men njuter av den underbara helg vi haft! Leif sitter nog o väntar på att få kliva på flygplanet nu! Min lilla prins! Hoppas allt går bra för honom, han e ju inte direkt världsvan resenär som en annan ;)

Just nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinen ska gå klart och sen blir det en liten promenad till affären för att handla inför morgondagens jobb. Åter tillbaka till verkligheten och allt vad det innebär! Ska nu starta nedräkningen, dels tills Lisa och Mabelle kommer och förgyller min helg i November och dels tills jag får resa hem till Underbara Sverige igen!!