6 dagen som sjukling!

Hade stora förväntingar igår när jag gick o lade mej (eller bytte från mysbyxa till pyamas byxa i sängen) att jag idag skulle vakna pigg o kry som en lärka! Men dock är rösten idag mindre åt lärka hållet och mer åt kraxande kråkstadiet! Hostan är eländig fortfarande o som om det inte vore nog så har ryggen o nacken börjat smärta. Jag börjar ana ugglor i mossen....
Just nu avnjuter jag en Chai te vilket får mej att längta tillbaka till ett varmt och semesterikt Indien.. Där bjöds det på chai te hela tiden.


Sitter och går igenom korten från helgen.. Så mycket gott vi ätit!! =)

På lördagen åt vi inget på hela dagen, man ville ju vara utsvulten inför den 'omtalade' buffen som vi skulle äta på kvällen. Vrålhungriga stegade vi in i himmelriket, så mycket mat, så mycket gott! Dit Leif, Lovar jag att ta dej när du kommer nästa gång! De fanns allt från pizza till stekta anklår, från vetnamisk biff till mexicansk gryta. Sen efterättsbordet var inte att leka med.. glass i stora lass (som smakade parfym) och en massa andra läckerbitar. Du kunde även välja dina egna grönsaker, kött och sås och så stekte kocken på det under tiden du väntade.. super nice!


Jag Lisa Maria på väg till himmelriket:


Ser det gott ut eller gott..

Mabelle in action










Himmelriket nummer 1

Himmelriket nummer 2

Himmelriket  nummer 3

 Efteråt var alla väldigt mätta och belåtna. Vi drog vidare till hårdrockskällaren/baren, där jag tror Lisa trivdes fina fisken medans Mabelle inte lika mycket! Var bara där en snabbis och mötte upp mina rumskompisar. Drog sedan vidare till Tantra, ett trevligt ställe med super goda coctails. Man kunde även hyra en egen säng om man ville, var dock väldigt mycket folk så gick inte så bra. Eftersom jag längtade efter att få visa alla ställen så blev det bara 2 drinkar på Tantra sen tog vi vårt pick o pack o gick till Vodka Revolution (I love Vodka), drog 2 godis shots var men musiken var så hög och vi var väldigt mätta och flickorna trötta efter all shopping o resande så vi avslutade kvällen med att gå till Pitcher and Pianos, vilket är en stor kyrka som de byggt om till bar och disco. Tror flickorna gillade detta stället! Som sagt, trötta o mätta tog vi en taxi hem för lite tjejsnack och en tidig kväller!

      

 Söndagen spenderade vi shoppandes och turistandes, vi klev upp redan klockan 8 och tog oss ner på stan för att shoppa, ingen kan då klaga på att de inte fått shoppa iaf ;) Tog även med damerna till museumet 'justice of crime', skådespelarna var på topp o skrämde slag på flickorna! Mitt tredje besök där och tror de börjar känna igen mej..
Det enda jag spenderat pengar på denna helg, förutom mat, är ett förkylningskit, då min förkylning så lägligt bröt ut på lördag morgon så var lidelsen på topp på söndagen.

Vi avslutade söndagen med middag på en mexicanskt restaurang och sist men inte minst så gick vi på 'New Moon', mysigt avslut på en härlig tjej helg. Filmen var okej, var mer imponerad av den första.

Måndagen gick vi till mitt jobb och de fick en guidad tur av en snorig guide, då jag var väldigt förkyld så fick jag inte vara kvar på jobbet utan följde Mabelle till bussen och lisa o jag skulle gå på o kolla på slottet, dock var detta stängt på måndagar. Men vi fick ju se slottet iaf! Sen blev det lite shopping igen för Lisa, eftermiddagen drog jag mej helt slutkörd hem för att vila, satte lisa på en buss för att möta upp sin kompis Maria som också bor här. Själv gick jag hem o slocknade. Lisa kom tillbaka vid elva tiden och blev då en 'typisk' tjej avslut på hennes vistelse, vi sov nämligen skaftfötters =)

Igår blev det till att samla energi i sängen hela dagen, och även så idag! Solen skiner just nu utanför fönstret och jag har haft det på lite vädring, måste få lite luft även om man sjuk.. hmmm ser nu att solen skiner OCH det regnar, hihi så typiskt England!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0