19 dagar!

Oj vad tiden rullar på! 19 dagar till hemresa, Gör gott på humöret att veta att det börjar närma sig jul och hemresa!
Har precis avslutat ett mysigt samtal med de kära där hemma, fick en liten uppdatering om vad som pågår hemma. Har jobbat hela veckan som varit, ovanligt för att vara mej, har ju varit lite bortskämd med halva veckor typ. Gjorde även igår en pinsam grej på jobbet, jag har lite svårt för att komma ihåg vad byxor heter (trouses) och pants som jag brukar säga betyder ju trosor, tycker det borde vara tvärtom men i alla fall så blev mina kostymbyxor statiska igår, ni vet när det e kallt ute och kläderna blir "elektriska", skulle säga till martin som satt bredvid att mina byxor var helt statiska så allt jag tog i typ blixtrade de dom bara det att jag förväxlade orden pants och trouses igen så jag sa:
-Oh my good my pants are elektric (mina trosor är elektriska)..
han tittar då på mej med en undrade blick och i samma sekund inser jag att jag sagt trosor i stället för byxor.. haha blev rätt pinsamt, men fick förklara för honom att jag blandar ihop orden.. han måste tycka jag är lite knasig! (alternativt "knäppa svenskan").
Här kommer lite bilder från mitt jobb och vad jag pysslat med denna vecka:

Bild på barnens trygga lekarena:   
 
Jag på väg till jobbet en kall morgon:

Mitt lilla projekt:


Igår slutade jag vid 4 och var jätte taggad på att festa till, åkte och köpte en topp och ett par skor som jag spanat in och sen blev det tacos med Emelie och Anna. En massa vin och en massa skitsnack senare åkte vi in till stan och röjde järnet. Ibland har jag verkligen så kul med dessa två damer, synd att de förstör sig med droger.
Julstämning i stan:



Germany market

Mycket mysigt kvällstid:

Annas kompis (som jag inte minns namnet på) hängde även på. Kvällen innehöll väldigt mycket dans, skratt och en hel del sprit. Inte konstigt att man har ont i huvudet idag.. Kvällen slutade dock med en storgråtande Anna, en tappad hamburgare och spöregn, precis som det ska vara alltså!

Min nya favorit topp:

Annas kompis Anna Emelie och dvärgen Hanna

Efter denna bild någonstans går det utför, den sista ”normal” bilden..



Som ni kan se:


Djup diskussion om vädret kanske?! Nån soom kommer ihåg?

Spöregn:

Idag strålar solen som bara den, men ligger fortfarande (kl 13.19) i pyamas och funderar att göra så hela dagen! Värd en liten slappar dag efter denna vecka!
Anna och Emelie sa igår att jag var den bästa housemate nånsin. Jag är renlig, tyst och rolig! De önskar dock att jag inte jobbade så mycket så jag kunde hänga med på puben mer.. Skönt att höra att man är omtyckt!
Köpte ny topp och skor igår, tyckte de var på tiden! Och fick så mycket beröm för toppen, den är tokfin, Kan dock tro att helena inte kommer tycka samma sak, vi har ju som sagt ganska olika smak!
Idag fick det bli lite nötter och ett glas cola till frukost, börjar få slut på saker i kylskåpet så måste nog ta mej ut i alla fall idag och handla lite påfyllning.

Lite blandad bilder:
  Sitter och väntar på massage:

Så här mycket vatten tömmer jag mitt rum på varje dag:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0